3 Aralık 2014 Çarşamba

Okuma Halleri | Şükrü Erbaş - Bir gün ölümden önce


Şükrü Erbaş' ı her ne kadar şiirleri ile tanısam da şans eseri deneme türündeki bu kitabına rastlamıştım ; Ada Müzik Kitap da! 
Okuyalı epey oluyor ama paylaşmak bu güne kısmet oldu :) Kitap 5 tl değerinde ve inanın içi paha biçilemez değerde cümlelerle dolu. Ben hayatımda bu kadar güzel , bu kadar yüreğe dokunan betimlemeler , kişileştirmeler okumamıştım .Şükrü Erbaş bu işin bence " Üstadı" . Bu kadar güzel ayrıca özel bulduğum bu kitabı okumanızı , değerlendirmenizi gerçekten çok isterim !

 Kitap 82 sayfadan oluşuyor ve içinde 27 adet farklı deneme var.


 Kitabın içinde yer alan başlıklar ;
- Seni Korumak İçin
-Uzakların Büyüsü
-Ömrüm Olmayacaktı Yoksa
-Odaya Kapatılan Gökyüzü
-En yaşlımızın gözünde iki damla yaş vardı
-Herkesi Vuran Bumerang
-Öğrendiniz Artık
-Dönüş
- Gözardı Edilebilecek Resimler
-Gece Işıkları
-Size Barış Deniliyor
-Evler evler
-Şiirin Silemediği Uzaklık
-Tuzun İçindeki Gül
-Anılar Gerçek midir?
- Gökyüzü Öylesine Genişti ki
-Ankara Ovasında Bir Seymen
-Okyanusu Gösteren Su
-Yalnızlığa Güzelleme
-Kartopu
-Beni Dönecek Bütün Tekerlekler
-O Güzel Yerler...
-Günlük Hayatın Sonsuzluğu
-Akıl , bütün Özgürlüğünüz
-Herkesin Yüzünde Açık Bir Kitapla Yaşadığı Kent
- Sarkacın Salınımı : Sokak ve Ev
-Yazmak , Konuşmak


Kitabın arka yüz yazısı ;
Öyle çabuk dönüp gidiyor ki insanlar. Sesiniz ağzınızda dağılıp kalıyor. Kimin gülüşünü biraz araladıysam dişleri ıslık çalıyordu.[...] 
Güvenlik duygusundan başka akçesi , metaı olmayan bu pazar yerinde kiminle hangi acıyı yürüyebilirsin ki...

Benim altını çizdiğim satırlar ;
  •  Seni hiçbir dünya telaşına değişmedim ben... Sevincini bir barış . bir bayram sabahı gibi taşıdım içimde. Sesine güvendim , gözlerine en çok yakışan o sürekli yaz ikindisinde... Bütün öksüzlerin kederiyle baktım yüzüne, ne zaman geleceği düşündüysem. (Seni Korumak İçin) 
  • Gökyüzü bir odada kanat vurur mu ? Nereden alır rüzgarını bulutlar ? Bir akarsudan doğurmak istemiştim seni. Az az yaşayarak uzatmak ömrünü. Sen evciliği kalıcı sandın. Bir adres istedin aşka. komşular , bildik sokaklar, aynı saatte aynı komşular , hiçbir şeyi gizlemeyen perdeler , başkalarıyla yağmalanmış düşler. (Odaya Kapatılan Gökyüzü)
  •  Yalnızlık bizim içeriye ve dışarıya ışık veren biricik penceremizdir Ömür hanım... İki kanadı vardır , istekten ve korkudan ; çarpar durur bir ömür içimizde. ( Yalnızlığa Güzelleme)
  • Sevmeyi özledim biliyor musunuz? Kayıtsız şartsız bir gülüşü . Olur olmaz yerde ağzıma bir öpücüğün konmasını .Bir doğruya sevinmekten çok bir saçmalığa gülümseyebilen hoşgörüyü . 'Nerde kaldın ' ayazını değil  'hoş geldin' iyiliğini . Hiçbir şeyle yatışmayan yürek telaşını.... (Herkesi Vuran Bumerang)
  • ... Neden akşamlar başkalarının evleri için günü noktalayan bir ışık toplamıdır da bizim evlerimize simsiyah bir pıtrak topu gibi düşer ? Biz günden neyimizi esirgedik ki ... ( Gözardı Edilebilecek Resimler)
  • Günlük hayat bizden , bir ısrar ve vazgeçme bilgisi ister. geçmiş de gelecek de ancak bu bilgiyle bizim olacaktır. ( Günlük Hayatın Sonsuzluğu)

Okuyacak olanlara da bir şeyler kalsın diye altı çizili satırlarımı burada bitiriyorum umarım beğenirsiniz  !  

8 yorum:

  1. en çok sevdiğim şairlerden..
    paylaştığın kısımları okumak ne büyük keyif :)
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim , senin sayende tanıdım Şükrü Erbaş ı ^_^

      Sil
  2. alıntılar çok hoş.
    özellikle arka kapak yazısı yaraladı beni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi , arka kapak yazısı beni derinden etkiledi ve içi daha da yaraladı !

      Sil
  3. hımmm okuyabiliriim. :)nasılsın ya iy misin herşey yolunda mııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle oku deep birde senin yorumunu okumak isterim :)

      Bende işte kötünün iyisi deep , her şey belirsiz varsa bir yol haberimiz olmadan ilerliyorum :)

      Sil
  4. kapak arkasındaki yazı da alıntılar kadar güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcinde sevmedigim uc deneme vardi ! Digerlerini ise altini cize cize okudum oyle sevdim :)

      Sil